Responses to the Coup d'etat in Honduras on Sunday June 28, with special emphasis on producing English-language versions of commentaries by Honduran scholars and editorial writers and addressing the confusion encouraged by lack of basic knowledge about Honduras.

Wednesday, November 25, 2009

Government Admits Blocking Channel 36

An Italian website reports that, during an interview, Carlos Lopez Contreras, the de facto government's Foreign Minister, admitted that the government had banned Channel 36. Lopez Contreras told the Italian news source, Adnkronos International, that the ban on Canal 36 was justified.

"If we look at respect for freedom of speech anywhere in the world, and you actually hear what the channel is saying daily, you would see that in any country in the world, with or without elections, this channel would have been suspended."

Channel 36, also known as Cholusat Sur, publicizes the hypocrisy of the de facto government.


Robert said...

Maybe I missed it, but what exactly is channel 36 airing? Who runs the station?

rns said...

Channel 36, in Tegucigalpa, known as Cholusat Sur, is a small TV station owned by Esdraf Amado López. It is one of the two major media stations supporting the resistance.

rns said...

Oh, and it airs commentary on the news and live coverage of Frente events.

phoenixwoman said...

What I don't understand is why their Internet signal is down. One would think they would continue to webcast... unless Conatel has snuffed that, too.


rns said...

I don't think I've been able to connect to their internet site for a long time, only once since they came back on the air.

In any event, its easy enough to interfere with internet access to their server, which is physically located in Saint Louis, MO., using the same techniques that interfere with link to Cable Color for the satellite uplink feed.